Students Sharpen Skills in Expert Debate Workshop | Alunos Desenvolvem Competências no Workshop de Debate Avançado
Last week, Aprendizes students took part in an engaging Expert Debate Workshop, designed to strengthen advanced debating, communication, and critical thinking skills. The workshop was led by Coach Przemek, a Harvard graduate and experienced debate coach with a background in delivering debate training at top schools and universities worldwide.
Across the sessions, students actively practiced their debating skills through a variety of activities. A highlight was a fast-paced speed debating exercise, where students debated short motions, received immediate feedback, and then rotated to new partners. This dynamic format allowed participants to refine their arguments quickly, adapt to different perspectives, and apply feedback in real time.
The workshop provided a challenging and rewarding experience, giving students valuable insight into effective argumentation while building confidence in expressing their ideas.
Na semana passada, alguns alunos da Aprendizes participaram num envolvente Workshop de Debate Avançado, concebido para desenvolver competências avançadas de debate, comunicação e pensamento crítico. O workshop foi orientado pelo Coach Przemek, licenciado por Harvard e experiente treinador de debate, com um percurso sólido na dinamização de formações em escolas e universidades de referência a nível internacional.
Ao longo das sessões, os alunos tiveram a oportunidade de praticar ativamente as suas capacidades através de diferentes atividades. Um dos momentos de maior destaque foi a dinâmica de “speed debating”, na qual os participantes debatiam temas durante curtos períodos de tempo, recebiam feedback imediato e trocavam de parceiro de debate. Este formato dinâmico permitiu aos alunos aperfeiçoar argumentos rapidamente, adaptar-se a diferentes pontos de vista e aplicar o feedback em tempo real.
O workshop proporcionou uma experiência desafiante e enriquecedora, contribuindo para o desenvolvimento da confiança dos alunos e para uma compreensão mais profunda de estratégias eficazes de argumentação.