iTEACH 2025: When Students Become Teachers | Quando os Alunos se Tornam Professores
Last week, our school proudly hosted the 5th edition of iTEACH, the annual Science exhibition – and what a success it was!
With 53 creative exhibits ranging from interactive games to live demonstrations and hands-on experiments, the event brought together the energy, curiosity, and talent of all students from Grades 5 to 9. Guided and supported by our 8 dedicated Science teachers and our tireless lab technician, students worked hard to explore and present scientific concepts in engaging and meaningful ways.
The exhibition welcomed five Primary classes, as well as many parents and staff, who toured the exhibits and were impressed by the students’ knowledge, enthusiasm, and confidence.
Visitors explored a wide variety of topics, including:
What would humans look like on other planets – and why?
The science of love
The Maillard reaction when baking cookies
The physics of surfboards
Healthy lifestyle choices
Extracting DNA from strawberries
The science of sound
Rocket launches
... and much more!
Above all, we witnessed creativity, pride, and passion. Watching students confidently explain their projects to younger peers and adults alike was truly inspiring. When students take on the role of teachers, they not only deepen their understanding but also discover the power and purpose of their learning. These are moments they will carry with them for life.
The Science Department is incredibly proud of all our students for their hard work, teamwork, and enthusiasm. iTEACH 2025 reminded us once again that learning becomes truly powerful when it is shared.
Na semana passada, a nossa escola acolheu com enorme orgulho a 5.ª edição do iTEACH, a exposição anual de Ciências – e que sucesso foi!
Com 53 projetos criativos, entre jogos interativos, demonstrações e experiências científicas, o evento reuniu a energia, curiosidade e talento de todos os alunos do 5.º ao 9.º ano. Com o apoio dos 8 professores de Ciências e da incansável técnica de laboratório, os alunos exploraram e apresentaram conceitos científicos de forma envolvente e significativa.
Recebemos com entusiasmo a visita de cinco turmas do 1.º Ciclo, bem como de pais e membros do staff, que circularam pelas salas e se deixaram impressionar pelos conhecimentos, entusiasmo e confiança demonstrados pelos nossos alunos.
Os visitantes puderam explorar uma grande diversidade de temas, incluindo:
Como seriam os humanos noutros planetas – e porquê?
A ciência do amor
A reação de Maillard ao fazer bolachas
A física das pranchas de surf
Estilos de vida saudáveis
Extração de ADN de morangos
A ciência do som
Lançamento de foguetões
... e muito mais!
Acima de tudo, vimos criatividade, orgulho e paixão. Ver os alunos a explicar os seus projetos com confiança a colegas mais novos e a adultos foi verdadeiramente inspirador. Quando os alunos se tornam professores, não só aprofundam a sua aprendizagem, como descobrem o poder e o propósito do que aprendem. São experiências que levarão para a vida.
O Departamento de Ciências está profundamente orgulhoso dos seus alunos, pelo empenho, espírito de equipa e entusiasmo. O iTEACH 2025 veio, mais uma vez, lembrar-nos de que a aprendizagem ganha um verdadeiro sentido quando é partilhada.