GLOBAL PERSPECTIVES: STUDENTS COMPARE ORGANIC VS PROCESSED RECIPES | ALUNOS COMPARAM RECEITAS ORGÂNICAS E PROCESSADAS
As part of their 6th grade Global Perspectives class, students recently explored the true cost of food through a hands-on project comparing organic and processed recipes.
The young learners prepared two different smoothie and cookie recipes. One version used local, organic, and unprocessed ingredients, while the other relied on processed, low-cost, and convenient alternatives.
After preparing and tasting both options, the students evaluated the results based on price, food mileage, waste, and — most importantly — taste. Despite the organic recipes being nearly three times more expensive to make, they emerged as the clear favourites in both the smoothie and cookie categories.
This activity helped students reflect on the environmental and social impact of food choices, sparking thoughtful conversations around sustainability, health, and consumer habits.
No âmbito da disciplina de Global Perspectives do 6.º ano, os alunos participaram recentemente num projeto prático que os desafiou a explorar o verdadeiro custo dos alimentos, comparando receitas orgânicas e processadas.
Os estudantes prepararam duas versões de smoothies e de bolachas: uma com ingredientes locais, biológicos e não processados, e outra com ingredientes processados, económicos e de preparação rápida.
Após confecionarem e provarem ambas as versões, avaliaram os resultados com base no preço, quilometragem alimentar, desperdício e — acima de tudo — no sabor. Apesar das receitas biológicas serem quase três vezes mais caras, foram as preferidas tanto nos smoothies como nas bolachas.
A atividade incentivou os alunos a refletir sobre o impacto ambiental e social das suas escolhas alimentares, promovendo conversas significativas sobre sustentabilidade, saúde e hábitos de consumo.