24/25 | A LOOK AT EDUCATIONAL VISITS | UM OLHAR SOBRE AS VISITAS DE ESTUDO

Since the beginning of this academic year, both academic and sports-related study visits have been included in the tuition fees for all students. In this way, the school continues to invest in educational experiences beyond the classroom, and the data from the current academic year reflects this commitment. 

In 2024/2025, the number of study visits increased from 279 to 304, representing a 9% growth compared to the previous year — a clear sign of the value placed on experiential learning as a complement to our students’ academic curriculum. 

An analysis by type of visit reveals a marked consolidation of academic activities, which now account for 84% of the total, compared to 75% in 2023/2024. This evolution demonstrates a strong commitment to enhancing learning through real-world contexts, including visits to museums, science centers, cultural institutions, and other pedagogically valuable locations. 

In addition to academic study visits, the school also organized sports-related trips, such as participation in inter-school tournaments and specialized sports workshops. There were also visits related to the Model United Nations (MUN), where students took part in national and international conferences and seminars. Two international trips were made: one to attend a MUN conference in Barcelona and another for a sports activity in Sierra Nevada. 

As part of the Duke of Edinburgh’s Award Program, several training sessions and expeditions were held, including Bronze-level training expeditions and the final Gold-level expedition. 

The growth in both the number and quality of study visits confirms the central role these experiences play in the holistic development of our students. Through these opportunities, we promote not only knowledge but also autonomy, critical thinking, and real-world engagement. 

Together, we continue to build a more dynamic, inclusive, and inspiring school. 

Desde o inicío deste ano letivo que as visitas de estudo académicas e desportivas estão incluidas na mensalidade de todos os alunos. Assim, a escola continua a investir em experiências educativas fora da sala de aula, e os dados do presente ano letivo refletem esse compromisso. 

Em 2024/2025, registou-se um aumento de 279 para 304 visitas de estudo, o que representa um crescimento de 9% face ao ano anterior — um sinal claro da valorização do ensino experiencial como complemento ao currículo académico dos nossos alunos. 

A análise por tipo de visita revela uma acentuada consolidação das atividades académicas, que passaram a representar 84% do total, face aos 75% registados em 2023/2024. Esta evolução demonstra uma aposta em reforçar a aprendizagem através de contextos reais, visitas a museus, centros científicos, instituições culturais e outros espaços de interesse pedagógico. 

Para além de visitas de estudo académicas, a escola fez visitas no âmbito de  atividades desportivas, como participação em torneios inter-escolas e workshops especificos de modalidades, visitas no âmbito de Modelo das Nações Unidas (MUN), onde os alunos participaram em conferências e seminários nacionais e internacionais. Foram feitas duas viagens internacionais uma para participação em conferência MUN em Barcelona e outra para atividade desportiva à Serra Nevada.   

Em relação às atividades do Programa Duque de Edinburgo foram realizados vários treinos e formações aos alunos, incluindo expedições de treino no nivel Bronze e a expedição final no nivel Ouro. 

O crescimento no número e na qualidade das visitas de estudo confirma o papel central que estas desempenham na formação integral dos nossos alunos. Através destas experiências, promovemos não só o conhecimento, mas também a autonomia, o espírito crítico e a ligação ao mundo real. 

Juntos, continuamos a construir uma escola mais dinâmica, inclusiva e inspiradora. 

aprendizes